Мозковий штурм. Правила і методи
Сьогодні розберемо метод, за допомогою якого можна легко знаходити рішення будь-яких завдань.
Мозковий штурм – спосіб колективного вирішення завдань. На таких штурмах група обмінюється думками і шукає інноваційні рішення.
Плюси мозкового штурму
У сучасному бізнесі мозковий штурм став традиційним методом пошуку унікальних ідей. Безсумнівно, у такого методу є безліч плюсів. Розглянемо кілька з них.
1. Розвиток творчого потенціалу колективу.
Мозковий штурм вимагає мислити без кордонів і пропонувати самі незвичайні ідеї, вислуховувати думки інших без критики і на їх основі генерувати нові ідеї.
2. Підвищує ефективність команди иколлективный дух.
Це доведено багатьма дослідженнями і підтверджено на практиці.
3. Шанс внести внесок у важливий проект.
Іншими словами – шанс бути почутим. У кожного співробітника буде час розповісти свою ідею і хто знає, може саме вона виявиться вирішальною.
Правила проведення мозкового штурму
Правильно проведений мозковий штурм приносить позитивні результати. Нижче ми розберемо, як максимально ефективно влаштувати брэйншторм.
1. Пропонувати як можна більше ідей.
Головне в штурмі – не якість, а кількість. Тому на такому заході можна говорити всі думки, які у вас є по заданій темі.
2. Не можна критикувати чужі ідеї.
Даний метод ще називають безоціночним. Відсутність критики знижує страх бути відкинутим, що породжує ще більше ідей.
3. Божевільні і амбітні ідеї необхідні.
Мета мозкового штурму – знайти креативне рішення проблеми. Нестандартне рішення проблеми – це творчий процес, тому мислити масштабно необхідно.
4. Критикувати не можна, розвивати.
Мова йде про те, що на чужі ідеї можна і потрібно спиратися і розвивати їх далі в потрібному напрямку.
Методи мозкового штурму
1. Індивідуальні ідеї
За кілька годин або за день до призначеного часу, керівник підходить до кожного співробітника і задає тему. Співробітники записують свої ідеї на цей рахунок і приходять у призначений час вже підготовлені
2. Збирати компанію, яка знайома один з одним.
Дослідження доводять, що коли незнайомці збираються на обговорення чогось, то вони соромляться і не можуть в повну силу генерувати ідеї, а якщо збираються знайомі, то думки народжуються швидше.
3. Задавайте питання.
Коли ідеї на мозковому штурмі закінчуються, то на допомогу приходять питання. Вони підтримують атмосферу креативу на заході.
4. Незвичайні рішення в кінці.
На кожному мозковому штурмі у вас повинна бути якась мета. І якщо мета полягає в тому, щоб знайти легко реалізуються завдання, то необхідно робити короткий за часом мозковий штурм. Якщо ваша мета – нестандартні рішення, то час потрібно збільшувати.
- Якщо ви будете користуватися цими правилами та методами, то продуктивний брэйншторм вам забезпечений.